Wydanie składa się z 9 artykułów:
- Danuta Nikitenko – Twórczość i kreatywność w rozważaniach psychologicznych i pedagogicznych ukierunkowanych na wspieranie kreatywności dziecka wczesnej edukacji (artykuł przeglądowy)
- Łukasz Zaliwski – Pełnienie służby przygotowawczej a wypłata rekompensującego świadczenia pieniężnego. Glosa do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 23 czerwca 2021 r., sygn. III OSK 3689/21. Glosa krytyczna
- Tetiana Viktorivna Tarasova, Valeriia Borysivna Necherda, Oksana Oleksiivna Kravchenko - Oral history in the focus of social success formation of students
- Andrzej Szczepański – Jewish education in post-war Legnica as a component of ethnic policy of the ‘People’s Poland’
- Anna Kowal-Orczykowska – Opiekun, buntownik czy kreator? Kody archetypowe a działania nauczycieli w kryzysie pandemii
- Grażyna Maciak, Julia Langner, Daria Ligudzińska, Oliwia Szumańska, Damian Dąbrowski, Michał Rejczyk – Dobre praktyki Collegium Witelona Uczelnia Państwowa – twórcza aktywność na trudne czasy i jej wymiar
- Ewa Groszewska – Edukacja dla demokratyzacji. Inspiracje pedagogiką krytyczną
- Małgorzata Buchla, Wanda Grelowska – Efektywność alternatywnych metod nauki czytania w przedszkolu
- Beata Skwarek - Realizacja projektu „Pamiętamy i działamy – wolontariusze śladami historii i jej bohaterów”
Wydanie zamykają zasady zamieszczania artykułów w czasopiśmie oraz instrukcja dotycząca przygotowania i struktury artykułów. Informacje te opublikowano z myślą o autorach, którzy chcieliby zgłosić swoje artykuły do kolejnych wydań Zeszytów Naukowych Collegium Witelona.